סגר"ע ירושלים: "את כספי הסמינרים – השקענו בבנות"

    המהדורה המרכזית No Comments on סגר"ע ירושלים: "את כספי הסמינרים – השקענו בבנות"

    צביקה כהן, סגן ראש עיריית ירושלים ב'מהדורה המרכזית': "בשנים הקודמות, היו מאות בנות שהיו תקועות, ובסוף גם אם העירייה שיבצה אותה והיא הגיעה לאן שרצתה – אף אחד לא סייע לאותן בנות מסכנות. השנה, כבר לפני חודש הסתיימו השיבוצים, יש קבוצה קטנה שמטופלת. השקענו המון בבנות, הכנו את הכלים ויצרנו שטח חדש ונחשב. השארנו את הסמינרים הגדולים להסתדר על השיבוץ בעצמם"

    צביקה כהן צילום: יעקב כהן
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש העיר  ירושלים, צביקה כהן על סוגיית הסמינרים בירושלים: "אזכיר למאזינים, שהכרזנו בשנה הקודמת על מהפכת הסמינרים. כעת, אחרי הרישום אני אומר בהתרגשות שזכינו להצלחה. לאורך הדורות, בעיית הסמינרים הייתה עם כל חרפתה, היום אני מקווה החא הגיעה לפתרונה"

    "ישבנו בעבר עם מרן ראש הישיבה, חכם שלום כהן זצוק"ל על הבעיה שהיו כאלו שלא רצו לחנך את בנותינו, ולכן הם גם לא זכאים לחנך אותן. היו מאות בנות שהיו תקועות, ובסוף גם אם העירייה שיבצה אותה והיא הגיעה לאן שרצתה – אף אחד לא סייע לאותן בנות מסכנות"

    "אני לא הנצחתי את האפליה, הסמינרים הגדולים עשו את זה. ישבתי עם מנהלי סמינרים, אמרתי להם בפאתוס שעלינו ממרוקו, תימן והמזרח וחשבנו שזה יסתדר. עברו 70 שנה, לא הסתדר, אנחנו נדבר ברור: 'לא נתאמץ לשבץ ולהסתדר עם המכסות" היו מאות בנות שהיו תקועות, ובסוף גם אם העירייה שיבצה אותה והיא הגיעה לאן שרצתה – אף אחד לא סייע לאותן בנות מסכנות"

    "הרעיון שהצענו בבית מרן חכם שלום, היה לרישום טבעי. יש לנו סמינרים ספרדים מצוינים, השקענו את אותם עוצמות ופרוטקשנים שצריך לשלם – והשקענו בבנות. כתוצאה מכך, כבר לפני חודש הסתיימו השיבוצים, יש קבוצה קטנה שמטופלת. השקענו המון בבנות, הכנו את הכלים ויצרנו שטח חדש ונחשב. השארנו את הסמינרים הגדולים להסתדר על השיבוץ בעצמם".

    האזינו

     

     



    0 תגובות